<<<---         -->>>

Salīdzinām Waze un Google Maps reklāmas

Uzņēmumu reklāmas dažādās navigācijas aplikācijās nav nekas jauns vai neparasts, jo reklāmdevēji apmeklētāju plūsmu internetā vēlas konvertēt fiziskā apmeklētāju plūsmā arī tad, kad potenciālais klients jau ir ceļā vai tikai plāno pamest mājokli. Divas populārākās šāda veida aplikācijas ir Google Maps un Waze, kuras reklāmdevējiem piedāvā diezgan līdzīgas reklamēšanās iespējas.

Aplikāciju piedāvāto reklāmu veidi:

Kādi ir Waze reklāmu veidi?

Firmas spraudītes kartē parādās kā spraudīte ar uzņēmuma logo virs tās, pavēstot Waze lietotājam, ka tuvumā atrodas reklamētais uzņēmums. Uzspiežot uz tās, potenciālais klients var saņemt informāciju par uzņēmumu, aktuālajām akcijām un norādes, kā turp nokļūt.

Apmaksātā meklēšana jeb reklāma meklēšanas rezultātos ļauj uzņēmumam parādīties meklēšanas rezultātu augšgalā, kad potenciālais klients meklētājā ievada frāzi, kas raksturīga arī reklāmdevēja uzņēmumam. Meklēšanas rezultātos tiek norādīts, ka tā ir reklāma.

“Tuvumā” bulta Waze lietotājam norāda, ka tuvumā atrodas reklāmdevēja uzņēmums. Šī bulta norāda virzienu ārpus ekrāna un, uzspiežot uz tās, lietotājs tiek aizvests uz firmas spraudīti kartē. Šī bultiņa parādās vēl pirms Waze lietotājs uzsācis kustību.

Nulles ātruma reklāmas aizņem trešdaļu no ierīces displeja un parādās tikai tad, kad spēkrats ir pilnībā apstājies un tā vadītājs var veltīt nedalītu uzmanību ekrānam.

Kādi ir Google Maps reklāmu veidi?

Atšķirībā no Waze reklāmām, Google Maps reklāmas nav tik ļoti tendētas uz tūlītēju darbību, turklāt tās ir pieejamas arī ārpus Google Maps aplikācijas.

Līdzīgi kā Waze firmas spraudītes, arī Google Maps reklamētās spraudītes parāda tuvumā esošo uzņēmumu atrašanās vietas un, uzspiežot uz tām, iespējams saņemt informāciju un ceļa norādes.

Veicot meklēšanu Google Maps aplikācijā, meklēšanas rezultātos var parādīties reklāmas, kas saistītas ar jūsu meklēto atslēgvārdu frāzi. Reklāma ir viegli pamanāma un, uzspiežot uz tās, iespējams sazināties ar uzņēmumu vai saņemt norādes, kā līdz tam nokļūt.

Viena no būtiskākajām atšķirībām starp Waze un Google Maps reklāmu platformām ir tāda, ka Google Maps reklāmas pieejamas arī ārpus aplikācijas. Tas nozīmē to, ka potenciālie klienti redzēs savām interesēm atbilstošas reklāmas arī tad, kad lietos Google Maps savā datorā.

Samērā nesen Google prezentēja vietējo krājumu reklāmas: tās ir MPK reklāmas, kas veicina apmeklētāju plūsmu uz tiem uzņēmumiem, kas savas preces vai pakalpojumus piedāvā klātienē. (Piemēram, pārtikas, apģērbu, būvmateriālu un mēbeļu veikali.) Šis reklāmu veids dod priekšroku tiem vietējiem uzņēmumiem, kuriem preces ir noliktavā uz vietas. Uzklikšķinot uz šādas reklāmas, potenciālais klients var veikt pirkumu internetā vai saņemt norādes, kā līdz uzņēmumam nokļūt, lai veiktu pirkumu klātienē. Vietējo krājumu reklāmas potenciālajam klientam sniedz arī opciju “Meklēt preces šajā veikalā”, kas ļauj viņam uzzināt, kādas preces ir pieejamas uz vietas noliktavā, lai viņa gājiens uz veikalu nebūtu veltīgs.

Galvenās atšķirības starp Waze un Google Maps reklāmām

Reklāmas izveide: Ja reklāma tiek veidota no nulles un jums nav pieredzes ar nevienu no šīm platformām, tad vieglāk būs sākt ar Waze. Ja jums jau ir Google My Business un Google Ads konts, tad reklāmu izveide arī šajā platformā būs vienkārša. Arī tad, ja nevēlaties reklamēt savu uzņēmumu Google Maps, ir vēlams vismaz izveidot sava uzņēmuma profilu, lai jūs interneta vidē būtu labāk redzams un klientiem vieglāk sasniedzams.

Pamanāmība: Waze reklāmas redzēs tikai Waze lietotāji, kamēr Google reklāmas būs redzamas gan Google Maps aplikācijā, gan Google meklēšanas rezultātos, kad tiks izmantota kartes funkcija. Turklāt jāņem vērā, ka Waze galvenā mērķauditorija ir autovadītāji, bet Google Maps lieto arī kājāmgājēji, velobraucēji un sabiedriskā transporta lietotāji.

Impulsivitāte: Waze reklāmas ir tendētas uz tūlītēju darbību, jo tās tiek rādītas cilvēkiem, kuri jau ir ceļā vai plāno to uzsākt, tāpēc Waze aplikācijā ar labiem panākumiem reklamējas kafejnīcas, restorāni un degvielas uzpildes stacijas. Google Maps reklāmas efektīvāk darbojas uz tiem potenciālajiem klientiem, kuri ir lēmuma pieņemšanas sākumposmā un vēlas veikt rūpīgi pārdomātu nevis spontānu izvēli.

Apmaksa: Reklamējoties Waze platformā, tiek izmantota CPM jeb maksa par tūkstoš seansiem, kamēr Google Maps reklāmdevējam liek maksāt par iesaistēm. Tas nozīmē, ka reklāmdevējs maksā Waze par cilvēku skaitu, kas redz reklāmu, bet Google Maps par cilvēku skaitu, kuri veic kādu darbību ar reklāmu (piemēram, uzklikšķina uz tās).

Kurā no abām aplikācijām labāk reklamēties? Kā jau redzat, katrai no tām ir savi plusi un mīnusi, bet ideālā variantā reklāmdevējs savu reklāmu izvietos tajās abās.

Avoti: Google Support; Pedestal Search