JKonsult | Google Premiere Partner

Google Analytics 4 uzstādīšana soli pa solim.

GA4 setup

Iespējams, jau esat dzirdējis, ka Google atjaunina Universal Analytics (pazīstama arī kā GA3 vai UA) uz atjauninātu versiju Google Analytics 4 (GA4).

Daudziem no mums pāreja no GA2 (Classic Analytics) uz GA3 (Universal Analytics) bija salīdzinoši nesāpīga pirms 10 gadiem.

Taču šoreiz pāreja nav tik vienkārša.

Pastāv daudzas atšķirības starp pašreizējo Universal Analytics (UA) un jauno Google Analytics 4 (GA4)  versiju, un ne visas UA funkcijas ir pieejamas pakalpojumā GA4.

Turklāt Google mudina mūs pāriet uz jauno vērsiju pēc iespējas ātrāk. No 2023. gada 1. jūlija Google UA bezmaksas versijā vairs netiks apkopoti dati.

Tas nozīmē, ka jums pēc iespējas ātrāk ir nopietni jāpievēršas rīcības plānam, lai nodrošinātu, ka no šī datuma jūsu jaunais GA4 veic pareizu izsekošanu un var sniegt precīzus datus par katru gadu.

Tāpēc mēs jums pastāstīsim, kā soli, pa solim pāriet uz Google Analytics 4.

1. solis: izveidojiet savu GA4 īpašumu un palaidiet to.

Vislielākā nozīme ir jauna GA4 īpašuma izveidei un tūlītējai tā palaišanai. 

Īpašumi neimportēs vēsturiskos datus no UA, kas nozīmē, ka jūsu GA4 īpašums sāks izsekot trafika datus tikai no brīža, kad  izveidosiet un pārsūtīsiet to.

Tātad, jo ātrāk to izveidosiet, jo ātrāk dati tiks aizpildīti GA4 īpašumā.

Ideālā gadījumā tas būtu jāizdara līdz 2022. gada 1. jūlijam. Taču, ja esat nokavējis šo datumu, vienkārši izveidojiet savu GA4 īpašumu (vai īpašumus), cik ātri vien iespējams.

Lai palaistu jauno īpašumu, jums būs nepieciešams:

Izveidot jaunu GA4 īpašumu.

Pievienot savai vietnei jauno GA4 izsekošanas tagu.

Visvieglāk to var izdarīt, ja izmantojat Google tagu pārvaldnieku. Pēc izvietošanas pārbaudiet jauno īpašumu dažu nākamo dienu laikā, lai pārliecinātos, ka īpašumā tiek parādīti dati par trafiku.

2. solis: izveidojiet savu galveno priekšmetu sarakstu.

Jaunie analītikas rekvizīti nepārmanto konkrētus izsekošanas vienumus (piem., mērķus un notikumus) no citiem īpašumiem (tostarp UA rekvizītiem).

Tālāk ir sniegts visbiežāk lietoto izsekošanas vienumu saraksts, kas visbiežāk tiek izmantoti pakalpojumā Google Analytics. Iespējams, jums ir jāpievieno papildu vienumi, taču šie ir daži no izplatītākajiem, kas būtu jāpievieno:

  • Notikumi
  • Mērķi (reklāmguvumi)
  • Satura grupas
  • Pielāgotas kategorijas/metrika
  • Ieteikumu izslēgšana
  • Produktu saites
  • Auditorijas

Kad esat izveidojis sarakstu, novērtējiet, kas jums ir jāsaglabā, ko varat izmest, kā arī, iespējams, kur varētu būt nepilnības, kur jūs varētu vēlēties izveidot jaunus izsekošanas vienumus, piemēram, jaunus notikumus, jaunus mērķus utt.

Atcerieties, ka mērķi tiek izveidoti katrā atskaites skatā. Atskaites skati netiek izmantoti ar GA4, tāpēc, ja vēlaties saglabāt visus mērķus, kas jums pašlaik ir vairākos atskaites skatos vienam UA īpašumam, būs nepieciešams tos visus uzskaitīt un izveidot jaunā GA4 īpašumā.

Tāpat kā UA, kas ierobežoja jūs līdz 20 mērķiem vienā atskaites skatā, GA4 ierobežo līdz 30 reklāmguvumiem vienam īpašumam.

Uzskaitot savus pašreizējos mērķus, noteikti atzīmējiet, kuri no tiem ir ar notikumiem nesaistīti mērķi (piemēram, uz galamērķi balstīti mērķi), jo jums būs jāveic dažas izmaiņas to izsekošanas veidā.

3. solis: sāciet atsevišķu vienumu migrēšanu uz GA4.

Kad esat izveidojis GA4 atkārtoti izveidojamo vienumu sarakstu, sākas īstais iestatīšanas darbs!

Tālāk ir norādīti visizplatītākie iestatīšanas vienumi un daži padomi katram no tiem.

Notikumi.

Notikumi pakalpojumā GA4 ir līdzīgi UA iestatīšanai, bet GA4 mērķiem var būt nepieciešams iestatīt tagu no jauna.

Daži notikumi, kurus, iespējams, iepriekš esat manuāli iestatījis, piemēram, ritināšanas dziļums, tagad tiek automātiski pievienoti pakalpojumā GA4.

Tāpēc vispirms pārbaudiet automatizētos mērķus, kas tiek izsekoti jūsu GA4 īpašumā, apskatot notikumus navigācijas sadaļā “Konfigurēt”. Nav nepieciešams atkārtoti izveidot notikumus, ko Google jums jau ir izveidojis!

Tāpat kā vispārējā GA izsekošanas koda pievienošana vietnei, Google tagu pārvaldnieks ir vienkāršākais rīks, ko izmantot šim nolūkam.

Mērķi (reklāmguvumi).

Pakalpojumā GA4 mērķi tagad ir pārdēvēti par “Konversijām”, un visi mērķi ir balstīti uz notikumiem.

Migrējot savus esošos UA mērķus uz GA4, iesakām sākt ar uz notikumiem balstītiem mērķiem, jo tie vairāk līdzinās sākotnējam UA iestatītajam mērķim.

Kad esat iestatījis notikumus GA4 un atzīmējis tos kā konversijas, sāciet ar mērķiem, kas ir balstīti uz galamērķi un iesaistīšanos.

Mērķiem, kas iepriekš bija balstīti uz galamērķi, varat pievienot mērķi pakalpojumam GA4, izmantojot interfeisu vai kodu.

Mērķiem, kas iepriekš bija balstīti uz iesaisti, vispirms ir jāizveido GA4 auditorija (skatiet tālāk) un pēc tam atkārtoti jāizveido uz iesaisti balstītie mērķi, izmantojot šo auditoriju.

Satura grupas.

UA satura grupējumi tika izveidoti pašā saskarnē. Tomēr pakalpojumā GA4 nav saskarnes iestatīšanas — visas satura grupas tiek izveidotas, izmantojot lapu marķēšanu.

Dažos gadījumos tās ir patīkamas pārmaiņas, taču sākumā tam ir jāiegulda daudz laika.

Lapā var būt vairāki “gtags”, un vienkāršākais veids, kā tos ieviest, ir Google tagu pārvaldnieks.

Ja vēlaties ieviest satura grupēšanu pakalpojumā GA4, apmeklējiet šo Google uzziņu rokasgrāmatu.

Pielāgotas kategorijas/metrika.

Tāpat kā UA, pielāgoto kategoriju un metrikas iestatīšana ir divpakāpju process — tas ir jāiestata gan saskarnē, gan kodā.

Jūsu esošie UA pielāgoto kategoriju un metrikas tagi var tikt migrēti uz GA4, taču jums joprojām būs jāiestata kategorijas un metrika GA4 īpašuma saskarnē.

Lai saskarnē iestatītu pielāgotas kategorijas un metriku, skatiet Google iestatīšanas rokasgrāmatu.

Ieteikumu izslēgšana.

Pakalpojumā GA4 joprojām pastāv novirzīšanas izslēgšanas gadījumi, taču tie būtībā ir pārdēvēti un pārvietoti par dažiem slāņiem uz leju (no augstākajiem administratora navigācijas līmeņiem).

Lai pievienotu novirzīšanas izslēgšanu, GA4 īpašuma administratora izvēlnē atlasiet “Datu straumes”, pēc tam — vietnes datu straumi (jūsu URL), pēc tam sadaļā “Papildu iestatījumi” atlasiet “Citi marķēšanas iestatījumi”.

Visbeidzot noklikšķiniet uz “Konfigurēt savus domēnus” un ievadiet savu domēnu un visus citus domēnus (piemēram, tos no trešo pušu lietotnēm, kas ir integrētas ar jūsu vietni, piemēram, noteiktus mārketinga automatizācijas rīkus).

Produktu saišu paplašinājumi.

Jums būs atkārtoti jāsavieno Google produktu saites ar savu jauno GA4 īpašumu. Ņemiet vērā, ka ir pareizi, ja jūsu Google īpašumi ir saistīti ar vairākiem GA īpašumiem, tāpēc jums nav jānoņem esošās UA produktu saites, lai izveidotu savienojumu arī ar GA4.

Produktu saites tagad tiek rādītas īpašuma administratora navigācijas augšējā līmenī. Atlasiet katru izmantoto Google produktu, piemēram, Google Ads, un pievienojiet savu(-s) jauno(-s) GA4 īpašumu(-s).

Auditorija.

Google Analytics mērķauditorijas ir noderīgas reklamēšanas nolūkos un tagad arī reklāmguvumu iestatīšanā pakalpojumā GA4. Ir svarīgi iestatīt mērķauditorijas pirms 2023. gada 1. jūlija, lai varētu atjaunināt savas Google Ads kampaņas ar dzīvotspējīgiem mērķauditoriju sarakstiem, kad UA īpašumi pārtrauks izsekošanu.

Lai atkārtoti izveidotu auditorijas pakalpojumā GA4, vispirms koncentrējieties uz mērķauditorijām savā sarakstā UA (īpašuma līmenī) un meklējiet tās, kuru mērķauditorijas veids ir Google Analytics. Tās būs atkārtoti jāizveido pakalpojumā GA4.

Tomēr pakalpojumā GA4 ir mainījusies terminoloģija un auditoriju izveides veids, tāpēc, lai saņemtu palīdzību, skatiet Google auditorijas izveides rokasgrāmatu.

E-komercija.

Tāpat kā gandrīz visas lietas UA migrēšanā uz GA4, arī e-komercijas izsekošana nepāriet no UA uz GA4 kaut kādā burvju veidā. Google iesaka izveidot atsevišķu tagu kopu GA4 e-komercijas izsekošanai, lai gan tā ir tāda pati kā UA.

Arī šajā gadījumā Google tagu pārvaldnieks, iespējams, ir vienkāršākais un ātrākais veids, kā ieviest e-komercijas tagus visā vietnē.

Lai iegūtu detalizētu informāciju par e-komercijas migrāciju, apmeklējiet Google GA4 e-komercijas migrācijas rokasgrāmatu.

Laika skala: tā kā šo vienumu izsekošana tiks sākta tikai tad, kad tie tiks izveidoti, ideālā gadījumā iepriekš minētie izsekošanas vienumi būtu jāievieš līdz 2022. gada 1. jūlijam. Tomēr, ja nevarat tos visus pabeigt līdz 2022. gada 1. jūlijam, pabeidziet tos tik ātri, cik varat.

4. solis: pārbaudiet preces.

Kad būsiet palaiduši izsekošanas vienumus jaunajos GA4 īpašumos, jums būs vēlreiz jāpārbauda, vai tie tiek pareizi izsekoti.

Novērtējiet savu e-komerciju, reklāmguvumus, notikumu izsekošanu un visu pārējo, lai nodrošinātu, ka jaunajos īpašumos viss tiek izsekots, kā paredzēts. Ja nē, novērsiet problēmu pēc iespējas ātrāk.

5. solis: nosakiet datumu migrēšanai uz GA4 kā savu vienīgo patiesības avotu.

Organizācijas paļaujas uz Google Analytics, lai izveidotu pārskatus par daudzām nodaļām, tāpēc ir svarīgi, lai organizācija piekristu, ka jaunais(-ie) GA4 īpašums(-i) kļūs par datu un pārskatu “vienoto patiesības avotu”.

Labākajā gadījumā jums, iespējams, vajadzētu pagaidīt, līdz jūsu GA4 īpašumā(-os) būs pieejami dati par katru gadu, lai varētu daļēji mainīt savu vienoto patiesības avotu uz GA4, jo GA4 metrika un izsekošana pilnībā atšķiras no tām, kas ir UA. Tāpēc jūs nevarat precīzi izmantot UA datus no viena gada un salīdzināt ar GA4 datiem citā gadā.

Ja varēsiet ieviest savu jauno GA4 līdz 2022. gada 1. jūlijam, iespējams, varēsiet sākt to izmantot kā savu vienīgo patiesības avotu no 2023. gada 1. jūlija.

Neatkarīgi no tā, ja izmantojat Google Analytics bezmaksas versiju, 2023. gada 1. jūlijā būsiet spiests migrēt to uz GA4 kā galveno patiesības avotu, pat ja gada dati ar UA nebūs salīdzināmi.

6. solis: arhivējiet savus UA datus.

Diemžēl, Google nolēma arī to, ka, sākot ar 2024. gada 1. janvāri, ne tikai piespiedīs mūs visus migrēt uz GA4, bet arī dzēsīs visus mūsu vēsturiskos UA datus.

Lai gan jums ir nedaudz vairāk laika šo datu arhivēšanai, jums vajadzētu ieplānot arhivēšanu gadījumam, ja nākotnē vajadzēs tos izmantot.

Vispirms nosakiet, kādi dati jums regulāri ir nepieciešami.

Pēc tam apsveriet intervālus, kādos piekļūstat šiem datiem. Daudzi piekļūst datiem katru mēnesi, piemēram, no 1. līdz 30. jūnijam. Jūs vēlaties arhivēt savus datus tādā veidā, kas atbilst šiem datu lietošanas paradumiem.

Ne visiem UA interfeiss šķiet ērts arhivēšanas nolūkos. Dažos piemēros par avota pārskatu un ikmēneša datu izvilkšanu saskarnē vienlaikus varat iegūt tikai divu mēnešu datus (vienu kā sākotnējo mēnesi un otru kā salīdzinājuma mēnesi), pēc tam lejupielādēt datus CSV failā. Tas prasa mūžību!

Tā vietā, it īpaši, ja neesat izstrādātājs, kurš zina, kā izmantot Google Analytics API, apsveriet iespēju izmantot Google Analytics izklājlapu papildinājumu, kas darbojas ar Google izklājlapām. Tas ir ļoti ērts un ātrs veids, kā iegūt šos datus!

Laika skala: ja izmantojat UA bezmaksas versiju, jums tas būs jādara no 2022. gada 1. jūlija līdz 31. decembrim. Jūsu dati tiks dzēsti 2023. gada 1. janvārī. Ja izmantojat UA 360, jums ir jāarhivē savi dati līdz 2023. gada 30. jūnijam.

Visbeidzot, nekrītiet panikā! Mēs saprotam, cik lielu stresu šāda veida pārmaiņas rada cilvēkiem. Bet, ticiet mums, šajā gadījumā pārmaiņas ir uz labu!

Ja netiekat galā paši, varat vērsties pie mūsu profesionāļu komandas, mēs labprāt jums palīdzēsim!

Google Analytics 4 (GA4) lietošanas pamācība:

Google tēma

Google trendi 2021. gadam

Google reklāma ir pastāvīga vērtība, jo ar to iespējams sasniegt savus potenciālos klientus, lai arī kur interneta vidē viņi atrastos – meklējot informāciju Google meklētājā,

Lasīt vairāk »