<<<---         -->>>

Google reklāmu aktualitātes 2020. gadā

Google reklāmu sniegtās iespējas nemitīgi attīstās un piedāvā reklāmdevējiem ko jaunu katru gadu, jo mainīga ir arī interneta vide, tehnoloģijas un patērētāju uzvedība internetā. Kādas tad ir Google piedāvāto reklamēšanās iespēju aktualitātes 2020. gadā, par kurām vajadzētu zināt katram reklāmdevējam?

Foto: Think With Google

Viedā cenu noteikšana: Pēdējo gadu laikā Google ir daudz investējusi mākslīgajā intelektā un Google Ads viedā cenu noteikšana ir viens no šo investīciju augļiem. Google MI sistēma izmanto mašīnmācīšanās tehnoloģiju, lai automātiski optimizētu reklāmguvumus katras izsoles laikā. Pasakot Google, kāds ir jūsu mērķis, viedās cenu noteikšanas sistēma aprēķinās, kā to sasniegt ar jums pieejamo budžetu. Viedā cenu noteikšana piedāvā dažādas stratēģijas: mērķa MPI, mērķa RTA, reklāmguvumu skaita maksimālu palielināšanu, reklāmguvumu vērtības maksimālu palielināšanu un uzlaboto MPK cenu noteikšanu.

Viedā cenu noteikšana cenu optimizācijai ļauj izmantot dažādus signālus (daži ir unikāli tieši MI sistēmā un nav pieejami manuālajā cenu noteikšanā): plānotā atrašanās vieta, nedēļas diena un diennakts laiks, atkārtotā mārketinga saraksts, reklāmas pazīmes un saskarnes valoda.

Foto: Single Grain

Google Discovery reklāmas: 2018. gadā Google prezentēja ziņu saņemšanas sadaļu Discover, kas Google lietotājiem ļauj saņemt viņiem interesējošu saturu pat tad, kad viņi to nemeklē. Google Discover sadaļa ir pieejama Google mobilajā aplikācijā un, apmeklējot Google.com no mobilā interneta pārlūka. Lietotāji paši var kontrolēt to, kāda informācija parādās ziņu plūsmā, kas nodrošina ļoti personalizētu pieredzi.

Nesen Google prezentēja Discovery Ads – tās ir reklāmas, kuras parādās Discover ziņu plūsmā. Līdzīgi kā ar tīkla reklāmām un YouTube reklāmām, arī Discovery reklāmām jābūt vizuāli saistošām un mobilajām ierīcēm draudzīgām. Google izmanto mašīnmācīšanās tehnoloģiju, lai, balstoties uz meklēšanas vēsturi, interesējošām ziņām un citiem faktoriem, šīs reklāmas tiktu rādītas tikai tādiem potenciālajiem klientiem, kuri varētu būt ļoti ieinteresēti reklāmas piedāvājumā.

Foto: Single Grain

Galerijas reklāmas (pašlaik beta versijā pieejamas 11 valodās visā pasaulē): 2019. gada vasarā Google prezentēja galerijas reklāmu beta versiju, kas vizuāli un idejiski ļoti līdzinās Facebook produktu karuseļiem. Galerijas reklāmas parādās mobilo meklēšanas rezultātu augšgalā un tās sastāv no 4-8 attēliem, kurus mobilo ierīču lietotāji var paritināt uz priekšu, lai iegūtu vairāk informācijas par zīmolu, produktu vai pakalpojumiem. Reklāmdevējs katram attēlam var pievienot atšķirīgu paskaidrojošo tekstu, bet izvēlētais reklāmas virsraksts un mērķlapa visām bildēm nemainās. Google dati liecina, ka reklāmgrupas, kurās ir vismaz viena galerijas reklāma, nodrošina par 25% lielāku mijiedarbību ar potenciālajiem klientiem.

Foto: WordStream

Izvērsti mērķauditorijas segmenti: 2019. gada nogalē Google izziņoja divus jaunus izvērstās mērķauditorijas segmentus – interešu mērķauditorijas un tirgus mērķauditorijas.

  • Interešu mērķauditorijas tiek veidotas, balstoties uz interneta lietotāja interesēm un tās tiek identificētas par pamatu ņemot lietotāja interneta pārlūkošanas paradumus. Daži interešu mērķauditorijas piemēri ir skaistumkopšanas lietpratēji un mākoņpakalpojumu lietotāji. Saskaņā ar Google datiem, Volkswagen ar interešu mērķauditorijas palīdzību reklāmguvumu līmeni paaugstināja par 250%.
  • Tirgus mērķauditorijas aktīvi pēta un salīdzina dažādas preces vai pakalpojumus – tās reklāmdevējam palīdz atrast potenciālos klientus, kuri interesējas par tādu preču vai pakalpojumu iegādi, kādus piedāvā arī viņa uzņēmums. Nesen šīm mērķauditorijām tika pievienots arī sezonālo notikumu segments (notikumu piemēri – Melnā piektdiena vai Ziemassvētki), lai reklāmdevēji ar savu piedāvājumu savlaicīgi varētu sasniegt klientus meklēšanas tīklā un YouTube platformā. Saskaņā ar Google datiem, Toyota ar tirgus mērķauditorijas palīdzību reklāmguvumu līmeni paaugstināja par 67%.

Iestatot jaunu reklāmas kampaņu, šīs mērķauditorijas var pievienot papildus citiem parametriem.

Foto: Single Grain

Integrētās reklāmu kampaņas ar Google Lens: Google Lens ir attēlu atpazīšanas tehnoloģija, kas darbojas kā mobilā aplikācija viedtālruņos – tā var būt integrēta iekš Google Photos, Google Assistant vai Google aplikācijā. Google Lens vizuālā meklētājprogramma nodrošina daudzveidīgas iespējas, ļaujot tās lietotājiem:

  • Atrast līdzīgas preces un kur tās iegādāties;
  • Atrast informāciju par produktu un iegādes vietām, izmantojot svītru kodu.
  • Saglabāt vizītkartes datus pie kontaktiem bez nepieciešamības tos pašam pārrakstīt manuāli.
  • Pēc grāmatas vāka atrast tās kopsavilkumu un atsauksmes.
  • Pievienot savam kalendāram uz afišas vai skrejlapas redzamu pasākumu.
  • Uzzināt darba laiku kādai sev tuvumā esošai ēkai.
  • Muzejā iegūt informāciju par gleznu vai tās autoru.
  • Uzzināt vairāk par kādu dzīvnieku vai augu.

Pagaidām Google Lens meklēšanas rezultātos nav reklāmu, bet tā ļauj realizēt integrētās reklāmu kampaņas, izmantojot papildināto realitāti (augmented reality), kuru savām reklāmām jau izmantojis seriāls Stranger Things un Pokemon spēle Sword and Shield. Izmantojot Google Lens, seriāla drukātā reklāma avīzē un spēles vāciņa dizains “atdzīvojās”, kas cilvēkos radīja nedalītu sajūsmu, jo šīs reklāmas tika iznestas ārpus ierastā.

Foto: Single Grain

Google Ads un balss meklēšana: Nav nekāds noslēpums, ka cilvēki arvien biežāk iegādājas viedos skaļruņus un arī savos viedtālruņos izmanto balss meklēšanu, kas nozīmē to, ka manuāli ievadīts teksts informācijas meklēšanai tiek izmantots retāk.

  • Tiek prognozēts, ka 2022. gadā 55% amerikāņu mājās būs viedie skaļruņi.
  • 72% viedo skaļruņu īpašnieku apgalvo, ka šīs ierīces lietošana ir viņu ikdienas sastāvdaļa.
  • Tiek prognozēts, ka ar balss palīdzību vadīta iepirkšanās internetā 2022. gadā tirgotājiem ļaus iekasēt 40 miljardus ASV dolāru.
  • 2 no 5 pieaugušajiem balss meklēšanu izmanto katru dienu.

Pašlaik ar balss palīdzību veikti meklējumi, kur iesaistīti arī ekrāni (piemēram, dators vai viedtālrunis), var aktivizēt reklāmu, bet viedie skaļruņi (piem., Google Home un Amazon Alexa) ir no reklāmām brīvi. Tomēr tā tas nav uz ilgu laiku, jo jau pašlaik Google aktīvi testē reklāmas, kuras būs pieejamas arī Google Home lietotājiem.

Lūk, šīs bija sešas Google tendences, kurām noteikti vajadzētu pievērst uzmanību gan šogad, gan tālākā nākotnē, lai neizkristu no aprites. Esiet radoši un izmantojiet jaunās iespējas!

Avoti: Google Support, Single Grain