Viena no biežākajām kļūdām, kuru pieļauj reklāmdevēji, kas nesen sākuši lietot AdWords, ir nepilnīga atslēgvārdu atbilstības sniegto iespēju pielietošana praksē. Izvēlēties to, kuri atslēgvārdi “iedarbinās” reklāmu, sākotnēji var šķist sarežģīti, bet, tiklīdz tiek iepazīti atslēgvārdu atbilstības veidi, kā arī to plusi un mīnusi, reklāmdevējam viss kļūst daudz skaidrāks.
AdWords sistēmā ir 4 dažādi atslēgvārdu atbilstības veidi: plašā atbilstība, plašās atbilstības pārveidotājs, frāzes atbilstība un precīza atbilstība. Katram no šiem veidiem ir savas priekšrocības un trūkumi, tāpēc ir svarīgi saprast, kādā situācijā katru no tiem lietot.
Plašā atbilstība
Atslēgvārdi ar plašo atbilstību ļauj sasniegt vislielāko auditoriju. Kad atslēgvārdam tiek izvēlēta plašā atbilstība, reklāma var tikt aktivizēta arī tad, kad Google meklētājā potenciālais klients meklē atslēgvārdu frāzi jauktā secībā, tikai daļu no tās, sinonīmus vai kļūdaini ievadītu frāzi. Piemēram, ja atslēgvārdu frāzei “sieviešu cepures” izvēlēta plašā atbilstība, tad reklāmu var aktivizēt arī šādas frāzes: “vīriešu cepures”, “sieviešu šalles” vai “meiteņu platmales”.
Plašā atbilstība garantē daudz klikšķu uz reklāmas, bet tā arī piesaista daudz tādu interneta lietotāju, kuri reklāmdevējam nav aktuāli, tādējādi pazeminot investīciju atdeves rādītājus. Ja tomēr sliecies par labu plašajai atbilstībai, tad noteikti īpašu uzmanību vajadzētu pievērst meklēšanas vienumu pārskatam, lai pārbaudītu, vai reklāmas budžets netiek iztērēts nelietderīgi.
Plašās atbilstības pārveidotājs
Šis atbilstības veids darbojas līdzīgi kā plašā atbilstība: tas ļauj sasniegt lielu auditoriju, vienlaicīgi sniedzot reklāmdevējam lielāku kontroli pār to, kādas atslēgvārdu frāzes Google meklētājā “iedarbinās” uzņēmuma reklāmu. Plašās atbilstības pārveidotājs ļauj pievienot “+” zīmi kādam vārdam no atslēgvārdu frāzes, kurš reklāmdevējam šķiet vissvarīgākais. Piemēram, ja tiks izmantota atslēgvārdu frāze “+sieviešu cepures”, tad uzņēmuma reklāma tiks rādīta tiem Google lietotājiem, kas meklējuši “sieviešu platmales”, “cepures sievietēm” vai “sieviešu apģērbi”, bet reklāma netiks rādīta tiem, kas būs meklējuši frāzi “vīriešu cepures”.
Frāzes atbilstība
Izmantojot frāzes atbilstību, uzņēmuma reklāma parādīsies tiem Google lietotājiem, kas meklētājā būs ievadījuši precīzu atslēgvārdu frāzi pareizā secībā, tomēr jāpiemin arī tas, ka šis atbilstības veids pieļauj arī papildu vārdus atslēgvārdu sākuma vai beigu daļā. Piemēram, ja frāzei “sieviešu cepures” reklāmdevējs izvēlējies frāzes atbilstību, reklāma var tikt rādīta tiem Google lietotājiem, kas meklētājā ievadījuši frāzes “sarkanas sieviešu cepures”, “sieviešu cepures kāzām”, bet tā netiks rādīta, ja meklētājā tiks ievadītas frāzes “sieviešu zilas cepures” vai “cepures priekš sievietēm”.
Precīza un tuvu variantu atbilstība
AdWords sistēmā precīzā atbilstība bija visstriktākā no visiem atbilstības veidiem: izvēloties precīzu atbilstību, reklāma tika aktivizēta tikai tad, kad Google meklētājā kāds ievadīja precīzi tieši tādu frāzi, kādu bija izvēlējies reklāmdevējs. Google saprata, ka precīzas atbilstības dēļ reklāmdevēji palaida garām daudz iespēju, jo tika ignorēti pārrakstīšanās gadījumi un atslēgvārdu saīsinājumi, kas padarīja precīzo atbilstību diezgan neefektīvu. Izveidojot tuvu variantu atbilstību, tas tika labots, lai pavisam nelielas atkāpes no oriģinālās atslēgvārdu frāzes nelaupītu reklāmdevējam iespēju sasniegt potenciālos klientus. 2017. gadā Google paziņoja, ka precīza atbilstība tiks piemērota arī frāzēm, kuras ir pārkārtotas, un kurās funkciju vārdi (frāzēm angļu valodā) ir pievienoti, noņemti vai mainīti.
Negatīva atbilstība
Ir svarīgi izvēlēties ne tikai to, kādas atbilstības atslēgvārdi reklāmu aktivizēs, bet arī to, kādi ir reklāmai nevēlamie jeb negatīvie atslēgvārdi.
Ir trīs dažādi negatīvās atbilstības veidi:
- Negatīvo atslēgvārdu plašā atbilstība – šajā gadījumā vārdu secībai nav nozīme: piemēram, ja izvēlēsies negatīvo atslēgvārdu frāzi “cepures suņiem”, reklāma netiks rādīta arī tad, ja Google meklētājā kāds ievadīs frāzi “jaukas suņu cepures”.
- Negatīvo atslēgvārdu frāzes atbilstība – šajā gadījumā vārdu secībai ir nozīme, jo, izvēloties negatīvo atslēgvārdu frāzi “cepures suņiem”, reklāma netiks rādīta, ja Google meklētājā kāds ievadīs frāzi “jaukas cepures suņiem”, bet tā var tikt rādīta, ja kāds ievadīs frāzi “suņu cepures”.
- Negatīvo atslēgvārdu precīza atbilstība – šajā gadījumā uzņēmuma reklāma netiks rādīta tikai tad, ja atbilstība būs absolūti precīza. Piemēram, ja izvēlēsies negatīvo atslēgvārdu frāzi “suņu cepures”, reklāma netiks rādīta tikai tiem Google lietotājiem, kas meklētājā būs ievadījuši frāzi “suņu cepures”, bet tā var tikt rādīta tiem, kas ievadījuši frāzi “sarkanas suņu cepures”.
Avots: AdHawk Blog
[contact-form-7 id=”306″ title=”Contact form 1_lv”]