Google paziņojis, ka šī gada trešajā ceturksnī tiks likvidēta vidējās pozīcijas metrika. Tā tiks aizvietota ar jaunu metrikas sistēmu, kas reklāmdevējiem sniegs lielāku kontroli pār reklāmas atrašanās vietu meklētājprogrammas rezultātu lapās (MPRL).

Kas mainīsies?

Šī gada septembrī gaidāms vidējās pozīcijas metrikas noriets, bet tās vietā nāks četri “svarīguma metrikas” rādītāji, kas sniegs informāciju par reklāmas pozīciju Google meklēšanas tīklā:

  • Seansi (visaugstākā pozīcija) % – procentuālā reklāmas seansu daļa, kuru laikā uzņēmuma reklāma tiek rādīta pirmajā pozīcijā virs organiskajiem meklēšanas rezultātiem.
  • Seansi (augstākā pozīcija) % – procentuālā reklāmas seansu daļa, kuru laikā uzņēmuma reklāma tiek rādīta jebkurā pozīcijā virs organiskajiem meklēšanas rezultātiem.
  • Meklēšanas (visaugstākās pozīcijas) SD – visaugstākās pozīcijas seansu skaits, kurš dalīts ar visaugstākajai pozīcijai piemēroto seansu skaitu.
  • Meklēšanas (augstākās pozīcijas) SD – augstākās pozīcijas seansu skaits, kurš dalīts ar augstākajai pozīcijai piemēroto seansu skaitu.

Kāpēc Google veiks šādas pārmaiņas?

Vidējās pozīcijas metrika norāda reklāmas pozīciju, kādā tā ierindojas Google izsoles rezultātos, salīdzinot ar citu reklāmdevēju reklāmām, bet ne vienmēr šī pozīcija jāuztver kā vieta, kurā reklāma atradīsies meklētājprogrammas rezultātu lapās. Šī metrikas sistēma reklāmdevējiem nesniedz vislabāko un precīzāko informāciju, jo pirmā vieta izsoles rezultātos nebūt nenozīmē, ka reklāma būs redzama pirmajā vietā virs organiskajiem meklēšanas rezultātiem – pirmā vieta izsoles rezultātos var nozīmēt arī to, ka reklāma tiek rādīta meklēšanas rezultātu apakšdaļā, jo ir gadījumi, kad virs organiskajiem meklēšanas rezultātiem reklāmas vispār netiek rādītas un tās ir redzamas tikai lapas apakšdaļā.

Jaunās metrikas sistēmas mērķis ir nodrošināt precīzākus rādītājus par reklāmas sasniedzamību dažādu seansu laikā, kā arī sniegt reklāmdevējiem labāku izpratni par reklāmas pozīciju Google meklēšanas rezultātu lapās un informēt par iespējām, kā reklāmas redzamību un sniegumu uzlabot.

Ko tas nozīmē reklāmdevējiem?

Lai pielāgotos jaunajai metrikas sistēmai, reklāmdevējiem noteikti būs nepieciešams laiks, bet skaidrs ir tas, ka reklāmdevējiem būs lielāka izpratne un kontrole pār to, kāda ir viņu reklāmu patiesā veiktspēja meklētājprogrammas rezultātu lapās.

Sāksim sarunu

[contact-form-7 id=”306″ title=”Contact form 1_lv”]