Krīzes laikā uzņēmumi cenšas ātrāk samazināt izmaksas. Bet lieta ir tāda, ka uzņēmumi, kas ekonomiskās lejupslīdes laikā samazina savus mārketinga pasākumus, riskē ilgtermiņā pazaudēt savu tirgus daļu. Toties aktīvais mārketings krīzes laikā var veicināt izaugsmi.
Izskatīsim 10 iemeslus, kāpēc turpināt digitālo mārketingu pandēmijas laikā.
- Orientējieties uz esošajiem klientiem
Lojālo klientu bāze ir Jūsu visvērtīgākais aktīvs pandēmijas laikā. Pārdot savus produktus esošajiem klientiem ir lētāk, vienkāršāk un noteikti efektīvāk. Toties koncentrēt savus spēkus, lai iegūtu jaunus klientus, ir grūtāk un aptuveni 5-25 reizes dārgāk. Turiet savus esošos klientus lietas kursā, lai viņi zinātu, ka Jūs viņus novērtējat. Uzturiet kontaktus caur e-pastu, uzmundriniet un nomieriniet cilvēkus šajā grūtajā laikā, piedāvājiet ekskluzīvas atlaides utt.
- Paaugstiniet zīmola lojalitāti
Jums ir jāstrādā ar savu zīmolu un vienlaikus jāturpina komunicēt ar savu auditoriju. Šim nolūkam ir būtiska ikmēneša mārketinga stratēģiju plāna izstrāde, kas var ietvert jebkuru kombināciju: e-pasta ziņojumus, PR saturu, newsletters un reklāmu.
- Uzmundriniet un nomieriniet savu auditoriju
Jūsu uzņēmuma mārketinga plānam vienmēr jābūt aktuālam un saskaņotam ar tirgus un ekonomisko apstākļu izmainām. Ir ļoti svarīgi nodrošināt, ka Jūsu zīmols sūta pozitīvu vēstījumu, kas ir precīzi pielāgots Jūsu klientu jutīgajam noskaņojumam un novērš jebkādu nesaprašanos. Jūsu ziņojumiem vajadzētu uzmundrināt Jūsu auditoriju un veicināt sajūtu, ka kopā jūs visu pārvarēsiet, kas palīdzēs veidot spēcīgu emocionālo saikni.
- Mainiet savu piedāvājumu
Uzņēmumiem, kuri pārdod pirmās vajadzības preces, vienmēr būs klienti, neatkarīgi no to finansiālo stāvokļa. Bet ja Jūsu uzņēmums pārdod preces vai pakalpojumus, kas netiek uzskatīti par pirmās vajadzības precēm, Jums vajag īpaši rūpīgi pārdomāt savu piedāvājumu un pārorientēties vai vismaz pievienot pirmās vajadzībās preces vai pakalpojumus.
- Mainiet savu online uzvedību
Pārliecinieties, ka visi Jūsu online profili ir saprotami klientiem un norāda uz perspektīvām, pārliecinot viņus, ka Jūs joprojām aktīvi darbojaties. Regulāri atjauniniet informāciju par savu darba laiku, reklamējiet savus jaunākos piedāvājumus un turpiniet aktīvi komunicēt ar saviem pircējiem.
- Mainiet savu budžeta plānu
Neatkarīgi no tā, vai Jūsu mārketinga vai reklāmas budžets paliek nemainīgs vai samazinās pandēmijas laikā, Jums tomēr var būt nepieciešams veikt dažas izmaiņas. Pievērsiet uzmanību kanāliem, kas darbojas labi, un attiecīgi pārdaliet savu budžetu.
- Mainiet savu komunikācijas stilu
Krīze ir periods, kuru raksturo paaugstinātas emocijas un satraukums, tāpēc Jums var nākties mainīt savu komunikācijas stilu, lai piesaistītu jauno auditoriju un veicinātu esošo klientu lojalitāti. Jums var būt nepieciešams veikt izmaiņas, lai pārliecinātos, ka Jūsu mājas lapa, automatizētie e-pasta ziņojumi un sociālo mediju profili nesatur potenciāli aizvainojošu vai pretrunīgu informāciju.
- Mainiet savu KPI
Galvenie darba snieguma rādītāji (KPI) un mārketinga analītika var palīdzēt noteikt, kuras kampaņas dod vislabākos rezultātus. Dodiet prioritāti aktivitātēm, kas rada ienākumus vai potenciālos klientus. Tas palīdzēs Jums ietaupīt naudu un vienlaicīgi veicināt pārdošanu.
Pandēmijas laikā Jums, iespējams, būs jāpielāgo daži Jūsu mārketinga mērķi un uzdevumi esošai situācijai, un līdz ar to arī KPI, kas tos mēra.
- Mainiet savu mērķauditoriju
Jums var nākties mainīt mērķauditorijas atlasi, lai koncentrētos uz vienu konkrētu Jūsu auditorijas nišu vai pat jaunu nišu, kas ir parādījusies. Uzziniet, kas ir nepieciešams Jūsu klientiem tieši tagad!
- Mainiet Jūsu reklāmas komponentes
Izmēģiniet dažādas krāsu, atslēgvārdu, reklāmu izvietojuma un kanālu variācijas. Tas palīdzēs atlasīt pareizus atslēgvārdus un veikt mājas lapas SEO optimizāciju.