<<<---         

Kas ir frāzes atbilstības pārveidotājs?

Ja tu jau lieto AdWords, tad tu noteikti zini arī par atslēgvārdu atbilstības veidiem. Tie ir fundamentāla daļa no mērķauditorijas atlases mehānisma, tāpēc lielas izmaiņas AdWords atslēgvārdu atbilstības veidus piemeklē reti. Viens no nesenākajiem jaunumiem ir plašās atbilstības pārveidotāji, kurus, kā izrādās, var lietot kopā arī ar frāzes atbilstību. Ko tas nozīmē un kā to izmantot savā labā? Atbildes lasi šajā rakstā.

Kā darbojas plašās atbilstības pārveidotājs? Tas darbojas līdzīgi kā plašā atbilstība, tikai reklāmdevējam sniedz lielāku kontroli pār to, kādas meklēšanas frāzes iedarbinās reklāmu. Šis atbilstības veids ļauj kādam atslēgvārdu frāzes vārdam pievienot “+” zīmi, tādējādi padarot to par obligāto vārdu meklēšanas frāzē, kas aktivizēs reklāmu. Piemēram, ja tiks izmantota atslēgvārdu frāze “+vīriešu platmales”, tad reklāma tiks rādīta tiem Google lietotājiem, kas būs meklējuši “vīriešu platmales”, “cepures vīriešiem” vai “vīriešu apģērbi”, bet tā netiks rādīta tiem, kas būs meklējuši frāzi “sieviešu platmales”.

Kā darbojas frāzes atbilstība? Frāzes atbilstība nodrošina to, ka reklāma tiks “iedarbināta” tikai tad, ja Google meklētājā kāds būs meklējis atslēgvārdu frāzi, kurā vārdi izkārtoti noteiktā secībā. Piemēram, ja tiks izmantota atslēgvārdu frāze “vīriešu platmales”, tad reklāma tiks rādīta tiem Google lietotājiem, kas būs meklējuši “zilas vīriešu platmales”, “vīriešu platmales ziemai” vai “lētas vīriešu platmales Rīgā”, bet netiks rādīta tiem, kas būs meklējuši “platmales vīriešiem”, jo frāzes atbilstībai vārdu secība ir svarīga.

Kā apvienot plašās atbilstības pārveidotāju un frāzes atbilstību?

Ilgi tika uzskatīts, ka vieniem un tiem pašiem atslēgvārdiem nav iespējams izmantot divus dažādus atbilstības veidus vienlaicīgi, bet reklāmdevēji izpētījuši, kā tos apvienot. 

Līdz šim, izvēloties plašās atbilstības pārveidotāju, “+” zīmi varēja pievienot tikai atsevišķiem vārdiem, bet nebija iespējams ietekmēt vārdu secību, kas “iedarbinās” reklāmu Google meklētājā. Tomēr 2019. gada vasarā tika atklāts, ka frāzes atbilstību pielietot plašas atbilstības pārveidotājā iespējams ļoti vienkārši – izmantojot punktu starp vārdiem. Kā tas izskatās praksē?

Piemēram, ja lieto plašās atbilstības pārveidotāju un vēlies reklamēt lidojumus no Rīgas uz Parīzi, bet negribi, lai reklāmu “iedarbina” tie Google meklējumi, kuros tiek vaicāti lidojumi no Parīzes uz Rīgu, tad pirms atslēgvārdiem ieliec “+” zīmi, bet starp atslēgvārdiem ieliec punktu. Ieliekot punktu starp vārdiem, tu tos sasaistīsi, bet sistēma punktu iztulkos kā atstarpi. Zemāk apskatāmi daži piemēri:

Tabulā redzams, ka, izmantojot “+” zīmi un punktu, zem PAP (plašās atbilstības pārveidotāja) var ietilpināt veselus trīs atbilstības veidus dažādās variācijās, kas reklāmdevējiem ļauj veidot radošākas reklāmas un precīzāk sasniegt plašu auditoriju. Reklāmu veidotāji šo kombināciju jau nodēvējuši par frāzes atbilstības pārveidotāju.

Vai šāda atbilstību apvienošana negatīvi ietekmē kvalitātes rādītāju? Frāzes atbilstības pārveidotājs kvalitātes rādītāju neietekmē negatīvi, jo atslēgvārdu teksts netiek ņemts vērā, veicot kvalitātes rādītāju aprēķinus. Tomēr, izmantojot frāzes atbilstības pārveidotāju, iespējams sasniegt augstāku VKS (vidējo klikšķu skaitu), kas kvalitātes rādītāju var ietekmēt pozitīvi.

Secinājums: Frāzes atbilstības pārveidotājs var kļūt par labu palīgu AdWords kontu optimizēšanā, BET tikai tad, ja tas tiek pielietots pareizi un apdomīgi.

Avoti: Google Support; Search Engine Journal; Reef Digital.