Konversija
Katrs, kurš kādreiz internetā reklamējis savu uzņēmumu vai plānojis to darīt, noteikti ir dzirdējis par konversiju. Kas tad ir konversija un kāpēc svarīgi par to zināt?
Konversijas definīcija
Konversija ir reklāmas kampaņas atdeve, kuru var novērtēt pēc tā, cik daudzi no interneta vietnes apmeklētājiem, kas uzklikšķinājuši uz uzņēmuma reklāmas, kļuvuši par preču vai pakalpojumu pircējiem. Īsāk sakot, konversija ir reklāmas atdeve.
Kāpēc nepieciešams zināt konversijas rādītājus?
Piemēram, kāds uzņēmums ar savu reklāmu spēj piesaistīt 100 interneta vietnes apmeklētājus, bet kāds cits uzņēmums ar savu reklāmu spēj piesaistīt 1000 interneta vietnes apmeklētājus. Daudziem šķitīs, ka lielākais ieguvējs ir tas, kurš piesaistījis vairāk apmeklētāju, tomēr patiesībā lielākais ieguvējs ir tas, kura reklāmas kampaņas konversijas rādītāji ir augstāki. Ja uzņēmējs, kurš piesaisījis vien 100 interneta vietnes apmeklētāju, būs panācis, ka 10 no tiem kļūst par reāliem pircējiem, bet uzņēmējs, kurš piesaistījis 1000 vietnes apmeklētājus, būs panācis, ka 20 no tiem kļūst par reāliem pircējiem, tad lielākais ieguvējs būs pirmais uzņēmējs, jo viņa reklāmas kampaņas konversijas rādītājs būs 10%, bet otra uzņēmēja reklāmas kampaņas konversijas rādītājs būs 2%.
Konversijas rādītāji īpaši būtu jāņem vērā uzņēmējiem, kuri izvēlējušies cost-per-click reklāmas, jo bieži vien šo reklāmu nodrošinātā vietnes apmeklētāju plūsma ir liela, bet reklāmas kampaņas atdeve nav tā labāka, jo salīdzinoši neliels skaits no visiem apmeklētājiem kļūst par reāliem uzņēmuma klientiem. Šādos gadījumos noteikti jāveic reklāmas audits, kā arī jāveic nepieciešamie pasākumi, lai uzlabotu reklāmas kampaņu, tādējādi uzlabojot arī konversijas rādītājus.
Kam uzticēt konversijas izmērīšanu?
Izmantojot Google Analytics vai citas programmas (atkarībā no reklāmas tīkla, kurā esi izvietojis sava uzņēmuma reklāmu) iespējams noteikt reklāmas konversiju. Ieteicams konversijas mērīšanu un rezultātu analizēšanu uzticēt speciālistiem, jo cilvēki, kas ar to nodarbojas profesionāli, spēs ne tikai iegūt precīzus datus par reklāmas kampaņu, bet arī ieteiks un izstrādās risinājumus, lai konversiju uzlabotu. Izstrādājot profesionālu konversijas uzlabošanas plānu, iespējams ietaupīt ievērojamas naudas summas, jo uzlabota un konkrētajam gadījumam perfekti pielāgota reklāmas kampaņa spēj nodrošināt reklāmguvumus, kādus spētu sniegt pašrocīgi veidota daudzreiz dārgāka reklāmas kampaņa.
[contact-form-7 id=”306″ title=”Contact form 1_lv”]