JKonsult | Google Premiere Partner

Kas ir Google Analytics 4 un ar ko tas atšķirās Universal Analytics?

Google Analytics 4 (GA4) ir jaunākā versija, kas piedāvā daudz dažādu rīku un pārskatu, taču ar ko tā atšķiras no Universal Analytics (UA)? To noskaidrosim šajā rakstā.

Daudzi jau ir iestatījuši Google Analytics 4 un ir iepazinušies ar pamatinformāciju, taču, ja joprojām neesat pārliecināts par to, ko darāt, jūs neesat viens.

Google Analytics 4 darbojas ļoti atšķirīgi no tā priekšgājēja, un tajā ir iekļautas jaunas funkcijas un metrika. Tā rezultātā joprojām pastāv neskaidrības par to, kas tas ir, ko tas dara un kā tas atšķiras no Universal Analytics.

Ja jums ir problēmas ar piekļuvi jaunajai Google Analytics versijai, turpiniet lasīt, jo mēs pastāstīsim par galvenajām lietām, kas Jums būtu jāzina.

Kas ir Google Analytics 4?

Google Analytics 4, kas pazīstams arī kā GA4, ir analīzes rīks, kas ļauj uzņēmumiem izmērīt savas vietnes un lietotņu veiktspēju, kā arī apskatīt, kādi mārketinga kanāli nodrošina trafiku uz viņu vietni.

GA4 ir Google tīmekļa analīzes platformas jaunā paaudze. Tas tika oficiāli palaists 2020. gada oktobrī, kā Universal Analytics pēctecis.

Mārketinga speciālisti ir paļāvušies uz Universal Analytics jau vairāk nekā desmit gadu, taču, pieaugot starpplatformu pārlūkošanai, mašīnmācībai un pastāvīgi pieaugošajām privātuma problēmām, Universal Analytics ir kļuvis neefektīvs mūsdienu digitālajā vidē.

GA4 ir Google atbilde uz modernāku un elastīgāku platformu, kas ir labāk piemērota 21. gadsimta uzņēmumu vajadzībām. Tās mērķis ir nodrošināt progresīvāku un visaptverošāku pieeju lietotāju mijiedarbības izsekošanai un analīzei mājaslapu vietnēs un mobilajās lietotnēs.

Kādas ir galvenās atšķirības starp Universal Analytics un Google Analytics 4?

No ārpuses Google Analytics 4 un Universal Analytics izskatās līdzīgi, taču realitāte ir savādāka.

Kad sākat pētīt GA4, pamanīsit, ka abas platformas patiesībā ir diezgan atšķirīgas. Apskatīsim 8 galvenās atšķirības starp GA4 un Universal Analytics.

Uz notikumiem balstīta izsekošana.

Viena no lielākajām atšķirībām starp Google Analytics 4 un Universal Analytics ir datu izsekošanas veids.

Universal Analytics iepriekš uzskaitīja mijiedarbības kā “trāpījumus”. Trāpījums apzīmēja vienu mijiedarbību starp lietotāju un jūsu mājaslapu vai lietotni. UA bija četri dažādi trāpījumu veidi: lapu skatījumi, notikumi, darījumi un sociālās mijiedarbības.

Google Analytics 4 nepaļaujas uz trāpījumiem. Tā vietā katra mijiedarbība tiek klasificēta kā notikums. Google Analytics 4 notikums ir konkrēta lietotāja mijiedarbība ar jūsu mājaslapu vai lietotni. Notikumus var pielāgot, lai izsekotu jebkura veida lietotāja mijiedarbību.

Jūs varat izsekot tādus notikumus kā:

  • Noklikšķināšana uz saites 
  • Faila lejupielāde
  • Veidlapas iesniegšana
  • Videoklipa skatīšanās
  • Pirkuma veikšana

Google apgalvo, ka uz notikumiem balstīta izsekošana ir labāka un elastīgāka, jo tā ļauj:

  • izsekojiet jebkura veida lietotāja mijiedarbību, tostarp pielāgotus notikumus.
  • iegūt pilnīgu priekšstatu par to, kā lietotāji mijiedarbojas ar jūsu mājaslapu vai lietotni.
  • uzlabot savu mājaslapu vai lietotni un izveidot efektīvākas mārketinga stratēģijas.

Atribūciju modelēšana.

Universālajā Analytics sistēmā noklusējuma atribūcijas modelis bija pēdējā klikšķa atribūcija. Visi kredīti par konversiju tika piešķirti pēdējam kanālam, ar kuru lietotājs mijiedarbojās pirms konversijas notikuma. UA sistēmā bija arī modelēšanas salīdzinājuma rīks “Multi-Channel Funnels” pārskatā, kas ļāva salīdzināt konversiju datus, izmantojot alternatīvus atribūcijas modeļus.

Šajos modeļos bija:

  • Pēdējais klikšķis
  • Pēdējais netiešais klikšķis
  • Pēdējais Google Ads klikšķis
  • Pirmais klikšķis
  • Lineāri
  • Samazināšanās laika gaitā
  • Balstīts uz pozīciju

GA4 viss izskatās daudz savādāk. Iespējams, būsiet dzirdējuši par to, ka Google Analytics 4 (un Google Ads) ir noņēmuši visus atribūcijas modeļus, izņemot pēdējā klikšķa atribūciju un ar datiem pamatoto atribūciju.

Google nolēma atcelt šos atribūcijas modeļus, lai neatpaliktu no mainīgās ekosistēmas. Analītikas gigants apgalvo, ka šie uz noteikumiem balstītie modeļi vairs nav precīzi, elastīgi un nespēj tikt galā ar mūsdienu sarežģīto pirkšanas procesu.

Atjauninājums ir izraisījis dažādas reakcijas, tai skaitā, bažas par datu vākšanu un izsekošanas redzamības zudumu.

Google lēmuma rezultātā mārketinga speciālisti apsver iespēju izmantot trešās puses atribūcijas platformas, lai varētu:

  • vairāk kontrolēt, kādu atribūciju modeli viņi izmanto, lai piešķirtu atzinību katram saziņas punktam
  • labāk izprast mērķauditorijas, kas rada reklāmguvumus
  • izmērīt katra mārketinga kanāla ieguldījumu ieņēmumu radīšanā

Sesiju aprēķini.

Sesijas pakalpojumā Google Analytics ir vēl viena joma, kurā ir veiktas dažas izmaiņas.

Šeit ir dažas galvenās atšķirības.

Sesijas ilgums un taimauts: pakalpojumā Universal Analytics sesija beigsies, ja 30 minūšu laikā pēc pēdējā “trāpījuma” netiks izsekota neviena jauna darbība. Tomēr pakalpojumā GA4 sesijas ilgums tiek aprēķināts kā laiks, kas pagājis starp pirmo un pēdējo notikumu.

Sesijas pakalpojumā GA4 var sākt bez lapas skatījuma: Google Analytics 4 var sākt sesiju ar lapas skatījumu vai bez tā. Atšķirībā no UA, Google Analytics 4 var sākt sesiju ar lietotāja iesaisti. Tas ir tāpēc, ka GA4 pamatā ir notikumi, nevis trāpījumi.

Sesija nebeidzas, ja lietotājs atgriežas no cita avota: ja pakalpojumā Universal Analytics lietotājs ir aktīvas sesijas vidū un noklikšķina uz saites jūsu mājaslapā, izmantojot citu kampaņas avotu, sākotnējās sesijas termiņš ir beidzies un tiek uzsākta jauna sesija. Pakalpojumā GA4 tie paši noteikumi netiek piemēroti. Ja lietotājs ir aktīvā sesijā un noklikšķina uz saites jūsu vietnē, izmantojot citu kampaņas avotu, sākotnējās sesijas termiņš nebeigsies.

Atlēcienu līmenis un iesaistes līmenis.

Viena no lielākajām izmaiņām ir tā, ka Google Analytics 4 nemēra atlēcienu līmeni. Tā vietā jūs izsekojat jaunu metriku: iesaistes līmeni.

Iesaistes līmenis ir plašāks rādītājs tam, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar galveno lapu, nevis vienkārši to, vai viņi pamet to. Šī atšķirība padara iesaistes līmeni un atlēcienu līmeni nesalīdzināmus.

Google Analytics 4 piedāvā virkni iesaistes metriku, tostarp iesaistīšanās sesijas, iesaistes līmeni un katra lietotāja iesaistīšanās sesijas.

BigQuery shēma.

Ja izmantojat BigQuery, ar prieku dzirdēsit, ka GA4 ir izveidots ar to sākotnējā savienojumā. Iepriekš tas bija pieejams tikai maksājošiem GA lietotājiem, taču vietējā savienotāja shēma pilnībā atšķiras no Google Universal Analytics shēmas.

Tāpēc, iespējams, jums būs jāpavada zināms laiks, pārveidojot savus GA4 datus, pirms varat tos pārvietot uz BigQuery. Kad tas ir izdarīts, SQL vaicājumu izpildei vajadzētu būt daudz vienkāršākai, jo dati tiek glabāti daudz precīzāk.

Mašīnmācība.

Kamēr mēs runājam par datu noliktavas tēmu, ir vērts izpētīt GA4 jaunās mašīnmācīšanās un prognozēšanas analītikas iespējas.

Paredzamā analītika ir viena no galvenajām GA4 priekšrocībām. Atšķirībā no UA, pakalpojumam Google Analytics 4 ir trīs paredzamie rādītāji, kas var identificēt tendences un paredzēt rezultātus.

Pirkuma varbūtība

Atteikšanās varbūtība

Paredzamie ieņēmumi

Pirkuma varbūtība: parāda iespējamību, ka lietotājs veiks pirkumu noteiktā laika periodā. Varat izmantot pirkuma varbūtību, lai mārketinga kampaņas atlasītu lietotājiem, kuri, visticamāk, veiks pirkumu.

Atteikšanās varbūtība: prognozē iespējamību, ka lietotājs atteiksies no pakalpojuma un pametīs pakalpojumu. To aprēķina, pamatojoties uz vairākiem faktoriem, tostarp lietotāja iesaistīšanos jūsu pakalpojumā, viņu demogrāfiskos datus un lietošanas paradumus.

Paredzamie ieņēmumi: aprēķina ieņēmumu apjomu, ko lietotājs radīs noteiktā laika periodā. Paredzamie ieņēmumi ir izcila GA4 funkcija, jo tā var palīdzēt prognozēt turpmākos rezultātus un palielināt ieguldījuma atdeves koeficientu (ROI).

Tas izmanto vēsturiskos datus un mašīnmācīšanās algoritmus, lai izstrādātu paredzamo ieskatu. Šie modeļi analizē datu paraugus un saistības, lai prognozētu turpmākos mārketinga un pārdošanas rezultātus.

Datu privātums.

Google ir darījis visu iespējamo, lai padarītu GA4 pēc iespējas vairāk orientētu uz privātumu. Iepriekš bija lielas bažas par Universal Analytics un veidu, kā tas tvēra un izsekoja lietotāju datus.

Līdzīgi kā pakalpojumā GA4, arī Universal Analytics lietotāju mijiedarbības izsekošanai izmantoja pirmās puses sīkfailus. Tomēr UA izsekošanas procesa ietvaros savāca arī IP adreses. IP adreses tvēra un saglabāja Universal Analytics. Pēc tam šie dati tika izmantoti, lai identificētu lietotājus un izsekotu viņu darbības.

Palielinoties bažām par privātumu un pieaugot reklāmu bloķētāju un sīkfailu bloķēšanas tehnoloģiju izmantošanai, UA pieeja datu vākšanai ātri kļuva neefektīva. Tā vietā GA4 datu izsekošanai izmanto pirmās puses sīkfailus un AI.

Pirmās puses sīkfaili ir sīkfaili, kurus iestata tā vietne, kuru lietotājs apmeklē. Šīs sīkdatnes netiek izmantotas, lai identificētu vai izsekotu personas. Tāš tiek izmantotas tikai, lai apkopotu datus par vietnes veiktspēju.

Lai aizpildītu nepilnības datos, AI tiek izmantots, lai noteiktu lietotāju uzvedības tendences vai modeļus.

Datu saglabāšana.

Lai gan Universal Analytics jūsu datus glabāja gandrīz mūžīgi, Google Analytics 4 datu derīguma termiņš beidzas pēc 14 mēnešiem.

Pakalpojumā Universal Analytics jūs varējāt izvēlēties datu saglabāšanu, izmantojot tālāk norādītās iespējas.

14 mēneši

26 mēneši

38 mēneši

Nebeidzas automātiski

Taču, izmantojot Google Analytics 4, jums ir tikai divas iespējas: 2 mēneši un 14 mēneši.

Lai gan joprojām būs iespējama salīdzināšana ar katru gadu, piekļūt jūsu vēsturiskajiem datiem vairs nebūs iespējams.

Tomēr, ja sāksit agri pārvietot savus GA4 datus uz BigQuery, varēsit saglabāt vēsturiskos datus. Jūs varēsiet piekļūt datiem tikai no tās iestatīšanas dienas. Jo ātrāk to iedarbināsit, jo vairāk vēsturisko datu būs jūsu pārskatos.

Vai Google Analytics 4 ir labāks par Universal Analytics?

Google Analytics 4 būs labāks par Universal Analytics. Šobrīd jums varētu šķist, ka GA4 nav tas labākais variants un jūs noteikti neesat vienīgais, kas tā domā.

Mēs jautājām mārketinga speciālistiem, ko viņi domā, un viņi atzīmēja, ka ir radušās vairākas problēmas ar Google Analytics 4.

Tomēr, Google Analytics 4 piedāvā arī vairākas lieliskas funkcijas.

  • Tas ir draudzīgs privātumam.
  • Var izmantot mākslīgo intelektu, lai izsekotu lietotāju uzvedību un prognozētu nākotnes tendences. 
  • Var izsekot gan mājaslapas vietnes, gan arī lietotnes.
  • Uzlaboti mērījumi, pamatojoties uz notikumiem.
  • Pircēja ceļojuma vizualizācijas ceļi.
  • Bezmaksas BigQuery eksportēšana.
  • Stratēģiskais pārskats.

Vairāk par Google Analytics 4 uzstādīšanu un lietošanu:

Google analytics 4 uzstādīšana, soli pa solim.

Google analytics 4 uzstādīšana mazajam biznesam.

Google Analytics 4 lietošanas pamācība

GA4 setup
Google tēma

Google Analytics 4 uzstādīšana soli pa solim.

Iespējams, jau esat dzirdējis, ka Google atjaunina Universal Analytics (pazīstama arī kā GA3 vai UA) uz atjauninātu versiju Google Analytics 4 (GA4). Daudziem no mums pāreja no GA2 (Classic Analytics)

Saņemiet labāko piedāvājumu!

Aizpildiet formu, un mēs sazināsimies ar Jums 1 dienas laikā, lai ieplānotu īsu stratēģijas zvanu. Ja ērtāk – droši izvēlieties saziņu e-pastā. Padarīsim Jūsu idejas par realitāti kopā!.

Cik daudz esat ieguldījuši digitālajā mārketingā pēdējā mēneša laikā?

Ierakstiet komentārā jebkādu papildinformāciju, kas mums palīdzētu labāk saprast Jūsu vajadzības un mērķus! Jo precīzāk – jo efektīvāks risinājums Jums!