JKonsult | Google Premiere Partner

Google trendi 2021. gadam

Google reklāma ir pastāvīga vērtība, jo ar to iespējams sasniegt savus potenciālos klientus, lai arī kur interneta vidē viņi atrastos – meklējot informāciju Google meklētājā, skatoties video YouTube vai lasot jaunumus kādā ziņu vietnē, tomēr Google reklāmas ir arī nemitīgi mainīgas, jo iet līdzi laikam, piedāvājot reklāmdevējiem efektīvus un modernus reklāmu rīkus, bet “ierindas” interneta lietotājiem saistošu saturu. Lai reklāmdevējs interneta vidē neizkristu no aprites, svarīgi turēt roku uz pulsa un sekot līdzi jaunākajiem trendiem, tāpēc šajā rakstā apskatīsim to, kuras tad būs karstākās Google reklāmu aktualitātes 2021. gadā! Ja Jums rodas kādi jautājumi par šiem vai citiem jautājumiem saistībā ar Google reklāmu JKonsult uzņēmuma speciālisti labprāt atbildēs uz Jūsu jautājumiem.
Viedā cenu noteikšana: Gadu gaitā Google arvien vairāk attīsta mākslīgā intelekta tehnoloģijas, lai darbs būtu automatizēts un precīzs – tās tiek pielietotas arī viedajā cenu noteikšanā. Google MI sistēma izmanto mašīnmācīšanās tehnoloģiju, lai automātiski optimizētu reklāmguvumus katras izsoles laikā. Ievadot savas reklāmas mērķi un budžetu, Google viedās cenu noteikšanas sistēma izveidos labāko variantu, kā tikt pie nepieciešamā rezultāta. Viedā cenu noteikšana piedāvā dažādas stratēģijas, lai klients varētu piemērot sev nepieciešamāko – dažas no stratēģijām: mērķa MPI, mērķa RTA, reklāmguvumu skaita maksimāla palielināšana, reklāmguvumu vērtības maksimāla palielināšana un uzlaboto MPK cenu noteikšana, kas viegli ļauj Google veikt jums nepieciešamos uzdevums, iegūstot maksimāli labāko rezultātu.
Google Ads un balss meklētāja izmantošana: Statistikā redzams, ka ar laiku samazinās cilvēku vēlme meklētājā rakstīt sev nepieciešamo tekstu, tāpēc arvien biežāk tiek izmantots meklētājs, kas darbināms ar balsi, kurā vienkārši iespējams pastāstīt, kas tev nepieciešams, lai Google pēc galvenajiem atslēgas vārdiem sniegtu nepieciešamos avotus par konkrēto tēmu.
Google Ads, vadoties pēc cilvēka meklējumiem un lietotajiem atslēgvārdiem, ir spējīgs veidot pielāgotās reklāmas, kas nozīmē, ka vienai daļai reklāmdevēju tas var nest augstus reklāmguvumus, taču kādai daļai tas var nebūt izdevīgi, ja viņu reklāmas popularitāte ir atkarīga no cilvēku visbiežāk izmantotajiem vārdiem, uzturoties Google vidē.
Dažādi viedie skaļruņi kļūst arvien attīstītāki, tāpat kā tajās integrētais mākslīgais intelekts, kurš darbina šīs ierīces un pēc konkrētām balss frāzēm spēj atsaukties, reģistrēt cilvēka balsi un, piemēram, veikt konkrēto lietu izpēti, atskaņot nepieciešamo dziesmu un ar ieprogrammēto balsi veidot ko līdzīgu savstarpējai sarunai ar lietotāju.
Google Lens un integrētās reklāmas: Google gadu gaitā attīsta arvien jaunas iespējas, viena no tām ir Google Lens, kas ir attēlu atpazīšanas tehnoloģija, kura viedtālruņos ļauj speciālus attēlus, bieži vien jebkuru ar kameru fiksēto objektu, piemēram, ar atdzīvināto realitāti (augment reality) “atdzīvināt”, taču tā nav vienīgā šīs tehnologijas sniegtā priekšrocība. Ar Google Lens palīdzību ir iespējams pēc jau uzņemta attēla atrast līdzīgos produktus, vadoties pēc attēlā redzamajiem, kas nodrošina vieglāku un ērtāku iepirkšanos, ja nezini konkrētā priekšmeta nosaukumu vai vēlies atrast ko līdzīgu. Ir iespējams noskenēt arī svītrkodu, kas ļaus atrast informāciju par produktu un vietām, kur to ir iespējams iegādāties. Var arī automātiski atpazīt nepieciešamos datus, lai izveidotu konkrētā cilvēka kontaktinformāciju viedtālrunī, piemēram, no vizītkartes automātiski nolasot un saglabājot informāciju. Google Lens spēj atpazīt arī ēkas, grāmatas, dzīvniekus un vēl lielu klāstu ar objektiem, vietām, kas ļauj uzzināt grāmatu cenas tikai nofotografējot tās vāku, atrast nepieciešamās kafejnīcas darba laiku vai pat ēdienkartes piedāvājumu.
Google Lens meklēšanas rezultātos netiek rādītas reklāmas, taču jau 2020. gadā reklāmu kampaņas, kurās drukāto reklāmu bija iespējams “atdzīvināt” un redzēt to kā digitāli dzīvu objektu, kļuva ļoti populāras, jo tas bija kas neierasts jau iepriekš pierastajā reklāmu klāstā, un tas spēja izraisīt vēl nebijušu interesi tieši šāda veida reklāmu attīstībā.
Google atklāšanas kampaņas, Google Discovery reklāmas: Izmantojot speciālas mērķauditorijas un klientu nolūku signālus, ir iespējams attīstīt un veidot personalizētas reklāmas, kas tiek sniegtas konkrētai cilvēku auditorijai, kuri kādā veidā saistās ar jūsu nozari. Tiek izmantotas dažādas Google plūsmas, lai sasniegtu iespējami lielāku auditoriju, kas nozīmē, ka Google kampaņu veidošana ļauj sasniegt perfekto auditoriju, piemēram, produkta popularizēšanai. Šī ir plaši izmantota tendence uzņēmumu vidū, jo izvēloties attiecīgo budžetu, auditoriju un pievienojiet nepieciešamo informāciju un attēlus, Google automātiski šo kampaņu popularizē topošo klientu vidū.
Parastu lietotāju vidū šīs reklāmas ļauj atklāt un atrast nepieciešamos produktus un iestādes sadaļā Discovery. Lietotājs pats var atzīmēt sev interējošos rakstus, kategorijas un tēmas, lai turpmāk saņemtu tikai konkrētā satura reklāmas un rakstus, kas katras nozares pārstāvim ļauj regulēt sev nepieciešamo informāciju. Šīs reklāmas parasti tiek veidotas vizuāli patīkamas, lai cilvēki to apmeklētu, vadoties pēc pirmā iespaida. Reklāmas un to tematika ir atkarīga no iepriekšējiem meklēšanas vēstures rezultātiem. Pēc tiem vadoties, Google ar mašīnmācīšanas tehnoloģiju šīs reklāmas pievada tiem potenciālajiem klientiem, kuri agrāk jau ir interesējušies par konkrēto tēmu, taču daļa reklāmu tiek rādīta arī nejauši, lai pēc klientu interes analizētu to, vai turmpmāk konkrētajam cilvēkam interesēs šāda veida saturs.
Adaptīvās meklēšanas reklāmas(RSAs): Google mākslīgais intelekts attīstās strauji, līdz ar to attīstās arī reklāmdevējiem pieejamie reklāmu veidi. Adaptīvās meklēšanas reklāmas ļauj reklāmu saturu pielāgot atbilstošajai auditorijai, tas ļauj reklāmdevējam precīzāk atrast un uzrunāt potenciālos klientus. Šobrīd adaptīvās reklāmas ir tikai beta versijā, kas nozīmē, ka tās nav pieejamas visās valodās un visiem reklāmdevējiem. Adaptīvo reklāmu galvenās priekšrocības ir tādas, ka tās vienlaicīgi uzrāda trīs virsrakstus, kas veido plašāku meklētaja rezultātu atbilstību konkrētajam mērķim. Otrā priekšrocība ir diezgan līdzīga – tā ļauj vienlaicīgi rādīt divus reklāmas aprakstus, kas veido plašāku priekšstatu potenciālajam klientam. Reklāmdevējs var pievienot vairākus virsrakstus un aprakstus, kurus, Google kombinējot, atrod visefektīvāko kombināciju, lai būtu maksimāla atbilstība auditorijai un frāzēm, kuras lietotājs ievadījis meklētāja logā. Reklāmdevējs pats var izvēlēties konkrēto virsrakstu, kuru grib vienmēr atstāt visos reklāmas variantos. Google piedāvā jaunus un ērtus pārskatu rīkus reklāmdevējam:
• Reklāmas efektivitātes indikators
• Reklāmu kombināciju un efektivitātes priekšskatīšana
• Populārāko reklāmas kombināciju pārskats
Galvenie adaptīvo reklāmu ieguvumi:
• Lielāka konkurētspēja lielo uzņēmumu vidū
• Reklāmas tiek pielāgotas atbilstoši auditorijai un ierīcei
• Augstāki reklāmguvumi un plāšāk uzrunāta auditorija
Jo vairāk variantu virsrakstiem un aprakstiem tiek izveidots, jo vairāk reklāmu varianti tiek izveidoti un pārbaudīta to efektivitāte, kas rezultējas ar lielāko maksimālo reklāmguvumu. Virsraktu skaits, kurus var izveidot ir 3-15, taču aprakstus 2-4. Visi virsraksti un apraksti jāveido saistīti, lai, tos kombinējot, neveidotos neveikli, dažādi 2 reklāmas apraksti, un jāizmanto informācija, kura tiek speciāli atlasīta, lai klients, izlasot īso aprakstu, uzskatītu to par noderīgu.
Videoreklāmu popularitāte: Videoreklāmas ir īpaši populāras un to izmantošanai ir daudz variantu. Viena no vietnēm, kas aktīvi izmanto videoreklāmas ir YouTube, jo tas ir perfektais formāts šāda veida platformai. Video reklāmu izmantošana ir ideāls variants, ja nepieciešams pēc iespējas vairāk piesaistīt cilvēku uzmanību. Galvenās priekšrīcības ir video formāts, kas ļauj potenciālajam klientam priekštatu par uzņēmumu vai produktu iegūt no vizuālā materiāla, kā arī klients šo reklāmu apskata brīdī, kad uzmanība jau tiek veltīta, piemēram, sev svarīgam video. Šāda tipa reklāmām ir vairāki varianti, kas ļauj reklāmdevējam izvēlēties sev ērtāko – galvenie ir: izlaižama reklāma, kura parasti ir nedaudz garāka un ļauj topošajam klientam izvēlēties to, vai viņš vēlās vairāk uzzināt par konkrēto tēmu, vai arī izlaist šo reklāmu, bet otrs variants ir neizlaižamā reklāma, kas tiek izveidota ļoti īsa un šo reklāmu ir jānoskatās, lai varētu turpināt skatīties YouTube ievietoto video.
Šīs bija galvenās šī gada tendences, kurām būtu jāpievērš uzmanība, lai veicinātu sava uzņēmuma attīstību un mārketinga efektivitāti. Ar radošu pieeju un sev atbilstošākā varianta izvēli ir iespējams atklāt daudz jaunu iespēju!
Avoti: Google Support, Single Grain, Cardinal digital marketing, jkonsult.lv

GA4 setup
Google tēma

Google Analytics 4 uzstādīšana soli pa solim.

Iespējams, jau esat dzirdējis, ka Google atjaunina Universal Analytics (pazīstama arī kā GA3 vai UA) uz atjauninātu versiju Google Analytics 4 (GA4). Daudziem no mums pāreja no GA2 (Classic Analytics)

Saņemiet labāko piedāvājumu!

Aizpildiet formu, un mēs sazināsimies ar Jums 1 dienas laikā, lai ieplānotu īsu stratēģijas zvanu. Ja ērtāk – droši izvēlieties saziņu e-pastā. Padarīsim Jūsu idejas par realitāti kopā!.

Cik daudz esat ieguldījuši digitālajā mārketingā pēdējā mēneša laikā?

Ierakstiet komentārā jebkādu papildinformāciju, kas mums palīdzētu labāk saprast Jūsu vajadzības un mērķus! Jo precīzāk – jo efektīvāks risinājums Jums!